Uludağ Kampı

216

İki arkadaş bu hafta nasıl bir kamp yapsak diye düşünürken en son iki seçenek arasında kararsız kalıp Torkul yaylası yerine Uludağ buzul gölüne planımız yaptık. Uzun zamandır aklımda olan bu yere gitmek için sabırsızlanıyorum, daha önce 150 cc bir motorla denemeye kalksam da yarı yolda geri dönüp eve gelmiştim, gerçi küçük cc motorla uzun yoldan gelmenin yorgunluğundan vazgeçmiştim 🙂

Cumartesi saat 16:00 gibi iki motor iki sürücü olarak yola koyulduk. Bu arada motosikletlerden da kısaca bahsetmek istiyorum. Benim motosikletim Africa twin 1000 yani namı diğer CRF 1000 L olarak gideceğim arazi şartlarına ve her yola uygun gayet keyifli bir motosiklet.

Diğer motosiklet ise Murat abinin suzuki c1500t intruder chopper motosikleti. Belirtmeden geçemeyeceğim bu motosikletten Türkiye’de sadece 14 adet var. Murat abinin iri cüssesi ve motosikletin kalıbıyla inanılmaz bir uyum sağlamaları ve her yolda zor şartlarda sürmesi onun gerçekten iyi bir sürücü olduğunun kanıtıdır zaten o yollara başka çılgında gelmezdi :)))

İsanbul maltepe’den çıkıp feribotla yalovaya sürerek radara da yakalanmadan köfteci yusufa kadar molasız sürdük.

Bursa’ya vardığımızda kestel’e bağlı alaçam köyüne kadar rahatça asfalt yoldan ilerleyip köyde mola verip bakkaldan gece için alışverişi yapmaya başladık. Bakkal dayının olum sizin ne işiniz var orada boyunuzca kar var gidemezsiniz demesine rağmen buraya kadar gelmişken vazgeçmek olmazdı :))

Bakkalcı dayı devam kararımızı duyunca vazgeçmeyeceğimiz anladı ve ateş yakmak için bize 2 çuval odun verdi. Yukarılar soğuk ve orman bitiminden sonra odun bulamazsınız diye çuvallara doldurduğu odunları motosiklete yükledim, dönüşte de mutlaka uğrayın ne olur ne olmaz diye haber verin diyerek yolcu etti.

Yola devam ettikten sonra kamp alanımıza yani buzul gölüne ortalama 20 km mesafe topak yoldan sürmemiz gerekti. Bazı sitelerde ve paylaşımlarda gidebilecek motosikletler ve araçları yazmışlar ama bence cadde motoru dahil bir çok motor gidebilir. Murat abi choopper motosikletle geldiyse herkes gelebilir üstelik yolun en kötü tarafları rahat geçtik. Yol üzerinde birkaç viraj dışında tehlike görmedim. Burası için plan yapmadan önce hava durumunu mutlaka iyi hesaplayın zira toprak yol sizi üzebilir.

Orman bitimine kadar toprak yoldan ilerleyip küçük bir su akıntısında geçerek kel tepelere ulaşmayı başardık, yolda kocaman son 9 km mesafesini gördüğümde sevinmişken bakkalcı dayının dediği gibi yolumuz inanılmaz şekilde karla kapalı bizi karşıladı. Biraz zorlasak ta olacak gibi değildi ve karanlık da daha fazla mücadele etmenin faydasız olması nedeniyle orman içinde güzel bir kamp yeri aramaya başladık, az aşağı inişte kestel izci kampı diye etrafı tellerle çevrili süper bir yere kamp kurduk muhtemelen yaz aylarında çocuklar için kamp alanı oluşturulmuş, alan içerisinde tuvalet, büyük bir direkte aydınlata direği, girişte güvenlik kulübesi ve çeşme mevcut.

Uludağ doğa olarak biraz dar olması nedeniyle vahşi hayvanla karşılaşma ihtimali fazla o yüzden ilk defa kamp yapacaklar veya güvenli olması nedeniyle burayı tercih edebilirsiniz, muhtemelen bir aya haziran gibi aktif hale gelir ve ücretli olur diye düşünüyorum.

Uludağ hakkında bilgi:

Rakım olarak en yüksek yeri 2543 metre, zirvede 7 adet buzul gölü bulunmakta bunların bir kısmı yaz aylarında kurumaktadır. Bu göllerin en önemlisi kara göl,kilimli göl, aynalı göl, buzlu göl ve yaz aylarında kuruyan heybeli gölüdür.

Alışveriş:

Kamp alanına varmadan en son alışveriş yapabileceğiniz yer alaçam köyü, siz yine de alacağınız her şeyi köy bakkalından bulamama riskine karşın Bursa’dan çıkmadan alışverişiniz yapın.

Ulaşım.

Bursa’dan alaçam köyüne kadar asfalt yoldan rahatça gelebilirsiniz, köy sonrası yaklaşık 19-20 km mesafe toprak yol.

Cep telefonu.

Kar nedeniyle son 9 km mesafeyi çıkamadım ama olduğum alanda Türk Telekom çekiyorsa diğer gsm firmaları yukarıda da çekiyordur :)))

Tehlikeli olabilecek durumlar

Kamp yaptığınız andan ertesi güne kadar sürekli silah atışarı yaptılar.

Buzul gölüne çıkacaksanız mutlaka orman bitmeden yakacak odun almalısınız, yukarılar tamamen kel tepeler olduğundan yakacak bulamazsınız

Not: Kamp yaptığınız alanları lütfen temiz bırakın,mümkünse ateş yakma konusunda daha önce yakılmış alanları tercih edin ve elinizden gelip üşenmezseniz etraftaki çöpleri toplayın unutmayın doğa bizim olduğu kadar çocuklarımızın da, onlarda görmeli onlarda kamp yapmalı.

Takipte kalın!

facebook.com/Seyr-i-Gezgin

instagram.com/seyri_gezgin

youtube.com/seyr-i Gezgin

HENÜZ YORUM YOK

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here